Yaz sıcaklarının etkisiyle özellikle Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde yoğun ilgi gören meyan kökü şerbetiyle ilgili Harran Üniversitesi Hastanesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Halil Fedai önemli uyarılarda bulundu.
Meyan kökü şerbetinin ölçülü tüketildiğinde bazı faydalar sağlayabileceğini belirten Fedai, aşırı tüketimin ise özellikle tansiyon ve kalp hastaları açısından ciddi riskler oluşturabileceğini ifade etti.
Meyan kökünün vücutta su ve tuz tutulmasına neden olabildiğini belirten Fedai, "Fazla miktarda tüketildiğinde tansiyon yükselmesine yol açabiliyor. Özellikle kalp yetmezliği bulunan hastalarda sıvı ve tuz tutulumu nedeniyle mevcut hastalığın kötüleşmesine neden olabiliyor." dedi.
Aşırı tüketimin vücuttaki iyon dengesini de olumsuz etkileyebileceğine dikkat çeken Fedai, bu durumun ciddi kalp ritim bozukluklarını tetikleyebileceğini kaydetti.
Meyan kökü şerbeti için herkes adına geçerli tek bir tüketim miktarının bulunmadığını vurgulayan Fedai, tüketim miktarının kişinin yaşı, sağlık durumu ve mevcut hastalıklarına göre değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Tansiyon, kalp yetmezliği ve ritim bozukluğu bulunan vatandaşlara çağrıda bulunan Fedai, "Bu hastalıkları bulunan kişilerin meyan kökü şerbeti tüketmeden önce mutlaka doktorlarına danışmaları uygun olacaktır." ifadelerini kullandı.